VIS 18.04.2008 – Soseaua de centura

Şoseaua de centură a Sucevei se va face în trei ani

• primarul Ion Lungu a mulţumit preşedintelui Consiliului Judeţean, Gavril Mîrza, pentru susţinerea administraţiei judeţene în derularea acestui proiect

Durata de realizare a lucrărilor rutei ocolitoare a Sucevei, menită a devia traficul greu prin comunele Şcheia, Moara şi Pătrăuţi a fost estimată la circa trei ani de către primarul municipiului reşedinţă de judeţ, Ion Lungu. Lungimea acestei porţiuni din şoseaua de centură este de 13,2 kilometri, iar lucrările sunt extrem de complexe mai ales pentru faptul că o parte din terenul pe care se va construi ruta ocolitoare trebuie consolidat. Ruta ocolitoare a fost proiectată de aşa manieră încât lăţimea platformei să fie de 11 metri – partea carosabilă având 2 benzi a câte 3,5 metri, cele două acostamente fiind de 1,25 de metri iar cele două benzi de încadrare fiind de 0,75 de metri. Viteza minimă de circulaţie este de 80 de kilometri pe oră.
“Doresc să mulţumesc Consiliului Judeţean Suceava, domnului preşedinte Gavril Mîrza pentru colaborarea bună pe care am avut-o. Având în vedere că şoseaua de centură trece prin trei comune, am avut nevoie de sprijinul Consiliului Judeţean”, a declarat primarul Ion Lungu. El a precizat că mai trebuie făcut în continuare lobby pentru aprobarea cât mai urgentă a unei hotărâri de Guvern privind alocarea banilor necesari acestui obiectiv. Valoarea lucrărilor de construcţie a acestei şosele este de circa 223 de milioane de lei din care 187 de milioane de lei reprezintă lucrările de construcţii montaj, iar restul de consolidare a terenului. În ce priveşte consolidarea, este vorba de asanarea taluzelor şi a corpului terasamentelor, susţinerea terasamentelor executate, proiecţia taluzelor. Având în vedere că ruta ocolitoare va trece şi peste mai multe cursuri de apă, vor fi necesare şi lucrări hidrotehnice de protecţii de maluri, realizarea unui prag de fund în aval şi stabilizarea unui talveg.
În ce priveşte lucrările de construcţie a şoselei de centură, vor fi necesare de făcut două noduri rutiere – cu DN 2 şi cu DN 17, precum şi o intersecţie la nivel cu DN 2. Costuri mari vor presupune, însă, realizarea a trei viaducte, a şase poduri, două pasaje de cale ferată, două pasaje superioare şi trei pasaje inferioare pe alte drumuri. Potrivit prezentării firmei care a întocmit proiectul – Consitrans – acestea ar putea fi catalogate drept “lucrări de artă”. (Dan PRICOPE)

Category: Emisiuni
About The Author
-

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>